Mostanában egész sokat szórakozgattam WPC-s (Funhouse – Cactus Canyon) flipperek romjainak szerkesztésével, és gondoltam összeírom ide amiket megtanultam ilyen olyan fórumokról, hátha nem volt teljesen felesleges a ráfordított időm, és valaki hasznát venné ezeknek. Bárki kedvet kapna ezek közül valamelyikhez szívesen megcsinálom ahogy az időm engedi, de mivel jelenleg nincs eprom íróm, csak a rom fájlt tudom elküldeni, valaki másnak kell majd kiégetnie.
Szövegek szerkesztése: (
Videó) Többnyire bármilyen szöveget át tudok írni, ami nincs belefőzve egy animációba. (Pl mikor kézírással kirajzolja a gép a Williams logót attract módban – ilyeneket nem lehet.) Így akár tömérdek idővel+türelemmel le lehet fordítani gyakorlatilag az egészet, vagy egyedi üzeneteket írogatni rá.
Ékezetes karaktereket sajnos nem tudok használni, mivel azok nincsenek benne a wpc karaktertáblájában. Ezt ki lehet játszani egy kicsit, úgy hogy pl. az [Ő] helyére [O”]-t írok, de nem lesz tökéletes. Elméletileg lenne mód a karakterkészlet bővítésére (Nem használt/angoltól eltérő nyelvek karaktereinek átrajzolásával) de jelenleg az túl bonyolultnak mutatkozik számomra/rengeteg időt kéne belefektetnem, hogy annak is megértsem a működését. A legegyszerűbb szerkesztési módszerrel ellentétben ennél nem feltétel, hogy az új szöveg hossza <= legyen mint az eredeti szöveg, a határ csak az, hogy az eredeti betűmérettel mennyi fér ki a kijelzőre. Sortöréseket sajnos nem tudok csinálni, csak ott, ahol alapból voltak.
Hangok szerkesztése: Ezt nem igazán szeretem csinálni, mert viszonylag sok találgatást igényel mire meglelem, hogy pontosan mit kell átírni a romban, hogy megváltozzon egy hang, és ezért különösen sok ideig tart. Az előbbihez hasonlóan bármilyen hangot le tudok cserélni egy másikra egy adott játékon belül. Új hangot nem tudok hozzáadni, mivel a hang epromokat nem tudom szerkeszteni, de a meglévőeket szabadon tudom cserélgetni. Itt is van néhány buktató:
1) A zenéket kicsit körülményesebb cserélni, mivel azok sokszor vannak elindítva különböző alkalmakkor. De nem sokkal vészesebb mint a többi hang.
2) Egyszeri hangokhoz (Pl.: egy célpont eltalálásához) nem érdemes „végtelen” hangot beállítani, (pl.: zenét), mert az soha nem fog elhallgatni, miután meglőtted.
Univerzális Security PIC: Át tudom írni bármelyik WPC-S illetve WPC-95 romot(World Cup – Cactus Canyon) úgy, hogy bármilyen pic chippet elfogadjon. Fontos, hogy így is szükség van egy működő PIC chipre, de nem lesz annyira „finnyás” a gép, bármelyiket elfogadja, nem csak azt, ami ahhoz a játékhoz tartozik. Pár évvel korábban ez sokkal hasznosabb lett volna, most már egy jóideje lehet kapni utángyártott pic chipeket de ki tudja, hátha valakinek pont valami ilyen kell. Egy régen neten keringő programmal ellentétben az én módszerem nem állítja a romot „Free only”-ra, ugyanúgy lehet ki-be kapcsolgatni a free playt.
(PIC chip: a vonalkódos ic a cpu panelon, amelyik megakadályozza, hogy megfelelő pic chip nélkül eltérő géphez való romot tegyél a panelba.)
LED „ghosting” javítása: LED Ghosting alatt azt szokták érteni, mikor egy led halványanvilágít akkor is ha nem kéne. Nem sok Williams/Bally gépet érint a probléma, néhányon utólag javították is szoftveresen. Elvileg ezt a javítást lehet alkalmazni manuálisan is. A hatékonyságáról nem tudok beszélni, mivel egy pinside fórumtag által írt programot használok erre, és még nem volt alkalmam kipróbálni igazi gépen. Az ottani fórumtagok jó véleménnyel voltak az eredményről, amig a Williams felszólítására nem törölték a topicját. (A Williams, vagy valami jogörököse nagyon szeret levadászni minden programot, ami módosítja az ő szoftverüket.) Ha valakinek ilyen gondja van, és zavarja, akkor egy próbát megér.
Free only ki- és bekapcsolása: Bármelyik romon tudom engedélyezni és letiltani a free onlyt. Ez annyit jelent, hogy engedélyezése esetén a gép figyelmen kívül hagyja a free play beállítást, és mindig szabadjátékon lesz függetlenül attól. A kreditek helyén „Free Only”-t fog megjeleníteni. Igazából nem látom túl sok értelmét, mivel szerintem az összes free only home romnak kering a neten egy Home-Coin változata is, ami ugyanezt csinálja. Max. ha valaki úgy akar eladni egy gépet, hogy az rom csere nélkül többé ne fogadjon el érméket.
Ezek egyaránt működnek pinmame-ben, mint ahogy egy igazi gépben is. A pinmame panaszkodni fog, hogy eltér a fájl, de azt meg tudom oldani, hogy egy igazi flipper épnek ismerje fel, a helyes checksum újragenerálásával. Ebből következően nem fog sírni checksum error miatt a test reportban, és nem hagy a kredit után pontot emiatt. Hacsak nem igazából sérült a fájl valaki gépén, ebben az esetben rendeltetésszerűen ki fogja írni, ha gond van.
És ha már romokról beszélek megemlítem, hogy tudok segíteni Pinball 2000-es gépekben a beépített számítógépet lecserélni egy hagyományos asztali pc-re, ha esetleg javíthatatlanul meghibásodik/hiányzik valaki gépéből. Megvan az .iso fájl, illetve megcsináltam odáig, hogy prímán bootol, hang és kép is működik rajta. Nem tudom milyen viszonyban van a flipper eredeti monitorjával, elvileg működnie kéne azzal is, de hagyományos pc monitorokkal teljesen jó. Pinball 2000-es flipper hiányában tovább nem tudtam tesztelni, de elméletileg ezután már nincs semmi buktató. Tudom, nem egy bonyolult dolog rákeresni a menetére a Google-ben, de hátha valakinek megspórolok egy kis keresgélésre szánt időt.
Lehet, hogy sok veterán flipperesnek ezek nem mondanak semmi újat, nem tudom. Mindenesetre jó ötletnek láttam összeírni.
Remélem, hogy valaki talál valami kedvére valót ezek között.